Schatkamer van de Heilige Amelbergakerk Susteren

Salvatorplein 2
Susteren
Ontdek de unieke schatkamer van de basiliek in Susteren. Hier vinden bezoekers schatten die het verleden van deze basiliek op prachtige wijze weergeven.

De kamer is ondergebracht in een gebouw direct naast de basiliek. In de schatkamer bevinden zich waardevolle en zeer oude textilia en liturgische gebruiksvoorwerpen en één van de oudste boeken van het land. Ook is er een videopresentatie aanwezig.

Tijdens de heiligdomsvaart wordt een aantal van deze relieken in de verering stoet meegedragen.

Momenteel is de schatkamer en kerk enkel en alleen op afspraak te bezoeken. Hiervoor kunnen geïnteresseerden telefonisch contact opnemen met de Schatkamer van de Heilige Amelbergakerk Susteren (Stichting ’t Stift).

Volwassenen: € 2,50
Groepen (vanaf tien personen): € 2,-.
Kinderen: € 1,-.

Verstuur een mail naar Schatkamer van de Heilige Amelbergakerk Susteren. Je bericht wordt na een klik op “Verstuur” direct verstuurd. In onze privacy verklaring staat hoe Visit Zuid-Limburg met jouw persoonsgegevens omgaat.