VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing organiseren als allereerste regio een blogsabbatical. Inmiddels is de solliciatieprocedure succesvol afgerond, en gaat blogger Naomi vanaf 27 augustus op tour in Zuid-Limburg en de stad Maastricht.
Limburg lonkt naar Naomi
Limburg lonkt naar Naomi 3 maanden op reis door Zuid-Limburg

Ik ben een optimistische dertiger die altijd op zoek is naar inspiratie, vrijheid en nieuwe ervaringen. Op deze reis kom ik erachter wat mij écht gelukkig maakt. Ik ben namelijk vastberaden mijn mooiste leven te leven!

Lees meer >

Hoe kan ik profiteren van Limburg Lonkt?

Reclame anno 2017

Influencers delen hun ervaringen met hun eigen online publiek via blogs, vlogs en posts op social media als Instagram en Facebook. Reclame anno 2017, bovendien gericht op de lange termijn want de gemaakte content kunnen we cureren en in de toekomst blijven gebruiken. Via de campagne wordt de regio op een andere manier op de kaart gezet. De veelzijdigheid van Maastricht en Zuid-Limburg biedt veel mogelijkheden om thema’s, activiteiten weg van de gebaande paden en ondernemers bij een gericht publiek bekender te maken en hen te inspireren. Iedere dag gaat Naomi op pad gaan met haar Volkswagenbusje en een activiteit ondernemen. Het gezelschap van co-bloggers, journalisten en prominenten dat zal meereizen, zorgt bovendien voor extra free publicity. Hierdoor kunnen we met een relatief klein budget, een groot bereik behalen.

Deel mee!

Limburg Lonkt is van start! Om het bereik van Limburg Lonkt te vergroten en ervoor te zorgen dat ook het aandeel van jouw onderneming aan deze campagne zich als een olievlek verspreidt, vragen we je om Naomi te volgen en haar avonturen in Zuid-Limburg te delen via jouw kanalen. Samen kunnen we het bereik vergroten en de regio op de kaart zetten. De blogs worden allemaal geplaatst op www.limburglonkt.nl. Op de VVV website linken we tevens door. Daarnaast delen we op social media de blogs die relevant zijn voor VVV Zuid-Limburg én standaard een weekoverzicht. Ook wordt er wekelijks een nieuwsbrief verstuurd naar de consument. Profiteer mee met het bereik en de voordelen van Limburg Lonkt. 

Voordelen voor jou

  • Promotie, meeliften op het bereik van Limburg Lonkt
  • Naamsbekendheid
  • Samen sterk
  • Opname in (twee)wekelijkse nieuwsbrief

 

Voordelen voor de regio

  • Een bereik van 2,1 miljoen mensen
  • In totaal 100.000 unieke views op alle verhalen van de blogsabbatical
  • Grotere naamsbekendheid
  • Meer engagement met de regio Zuid-Limburg
  • Verblijfsduur van gasten verlengen

 

Limburg Lonkt in het nieuws

Limburg Lonkt bij L1 AvondGasten

donderdag 7 september
Limburg Lonkt schuift aan bij L1 AvondGasten. Bekijk de uitzending van donderdag 7 september.
Lees meer

TravelNext: een inkijkje in Limburg Lonkt

donderdag 31 augustus
TravelNext is hét Nederlandse e-travel marketing platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in reizen en de reisbrancheschrijft en geeft een een inkijkje in deze campagne.
Lees meer

Meer achtergrondinformatie over de campagne

Doelstelling

Zuid-Limburg profileren als ‘geluksregio’ van Nederland waarbij ‘Good Life’ en ‘onthaasten’ de sleutelwoorden zijn door een consistente verspreiding van de boodschap en het genereren van een zo groot mogelijk bereik. Tijdens de campagne worden door de sabbaticalblogger, influencers en media verhalen verteld en verspreidt de geluksguerrilla zich als een olievlek. Dit lijdt tot een economische impact, verhoging van de naamsbekendheid en het toeristisch marktaandeel. Sleutelwoorden: Authentiek, sympathiek en persoonlijke verhalen en ontmoetingen, geluksmomentjes.

Doelgroep

De hoofddoelgroep van deze campagne is de zelfbewuste vrouw tussen de 25 en 50 jaar. Deze vrouw combineert een (parttime) baan met een (gezins)huishouden en druk sociaal leven. Een constante zoektocht naar balans. Deze vrouw is toe aan een weekje voor zichzelf (eventueel met partner of vriendin). Doel van dit weekje voor zichzelf is onthaasten, ontspannen, genieten van klein geluk, inspiratie opdoen en nieuwe inzichten krijgen. De vrouw is nuchter en staat veraf van spiritualiteit, maar is staat wel open voor fysieke ontspanning als yoga of pilates. De vrouw is online aanwezig, naar eigen mening iets te veel online. Social media Facebook, Instagram, Pinterest en YouTube. Leest te weinig boeken, maar wel tijdschriften als Flow, Linda, Wendy, Happinez en Psychologie. Bezoekt graag culturele evenementen en musea en vindt dit ook belangrijk om aan haar kinderen mee te geven.

De boodschap: Het leven roept je!

Joehoe! Ben je er nog? Soms vergeet je door de dagelijkse drukte even stil te staan. Helemaal stil te staan, letterlijk en figuurlijk. Dan nodigt het leven je uit om naar de regio Zuid-Limburg en de stad Maastricht te komen. Om weer te beleven wat het betekent om bewust te genieten, om te ontdekken waar je écht gelukkig van wordt. Om te voelen waar het leven om draait. Om speelsheid, ruimte, verrassing en kwaliteit. Dat vakantiegevoel vind je op misschien nog geen 2 uurtjes rijden vanaf de Randstad, in de lieflijke heuvels van Zuid-Limburg en de bruisende stad Maastricht. Een plek waar innovatie en traditie hand in hand gaat. Waar 3 landen, 4 miljoen mensen en 4 talen bij elkaar komen en het goede leven continu opnieuw wordt uitgevonden. Daar waar men gelooft in geluk voor iedereen. Het leven roept je!

Achtergrond

Een blogsabbatical is nog nooit eerder georganiseerd en de aanpak zal ook veel bloggers aanspreken. Bloggers en journalisten worden overspoeld met activiteiten tijdens perstrips, soms wel 15 activiteiten per dag. Met deze campagne pakken we dit heel anders aan. Zonder stress, geen overvol programma en weg van alle drukte. Maar tijd om mooie content te maken, verdieping te zoeken en even stil te staan. VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing slaan de handen ineen bij deze slow-travel bloggerscampagne om meer bezoekers naar de regio te trekken en hun verblijfsduur te verlengen. Met deze campagne sluiten we niet alleen aan bij de huidige tijdgeest van mindfullness, onthaasten en zingeving maar laten we onze boodschap vertellen van mens-tot-mens. Het draait om voelen, ervaren en beleven.

Wat is de blogsabbatical?

Zuid-Limburg en de stad Maastricht zijn de regio’s waar het draait om dagelijkse geluksmomenten, genieten van het leven en onthaasten. Tijdens deze blogsabbatical maakt Naomi gemakkelijk, bloedmooie content. Ze gaat drie maanden lang ‘slow travel’ met een Volkswagenbusje op pad. Wij leveren 1 activiteit per dag, maar of zij links of rechts afslaat… dat is aan haar. Zonder stress, geen overvol programma en weg van de drukte. Tijd om verhalen te maken en haar eigen inzichten en ervaringen te delen. Ze krijgt regelmatig gezelschap van locals, collega-bloggers, VIP’s en media om juist samen met hen verdieping te zoeken. Intense belevenissen als een schilderworkshop bovenop de heuvels, een echte Limburgse vlaai maken met een ambachtelijke bakker, wijn proeven bij de beste wijnhuizen van Nederland. Ze struint uren door de mooiste boekhandel ter wereld en drinkt de beste latte ever in Maastricht. Kortom Zuid-Limburg is de regio waar zij rust, ruimte en ontspanning gaat vinden.

Manon Luijten
Manon Luijten Marketing Manager VVV Zuid-Limburg

VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing willen oprechte, inspirerende en mooie verhalen creëren over ‘The Good Life’ in Limburg. Verhalen die je écht voelt! En wie kan dat beter dan een creatieve blogger met trouwe volgers die af en toe een andere blogger, journalist, columnist of programmamaker meeneemt op reis? Er ontstaat zo een levend tafereel van interessante verhalen,  mooi beeld en een guerrilla aan geluk.

Wil je nog meer achtergrondinformatie over de Blogsabbatical?
Kijk op limburglonkt.nldownload de factsheet van deze bloggerscampagne en volg Naomi's blog!

Deze campagne is een samenwerking van...

Maastricht Marketing
Maastricht Marketing www.bezoekmaastricht.nl

Naar de website van Maastricht Marketing.

VVV Zuid-Limburg
VVV Zuid-Limburg www.vvvzuidlimburg.nl

Naar de website van VVV Zuid-Limburg.

Deel deze pagina met je familie en vrienden